Nog meer grond voor wandellussen

Op 22 september 2011

"De gronden voor de uitbreiding van het kasteelpark zijn ondertussen al verworven, maar de eigenaar had graag ook nog een aanpalend stuk grond mee verkocht. Gezien dat interessant is voor de ontsluiting richting Citernestraat en het Polygoonbos, besloten we op het aanbod in te gaan. Het is ook een verbetering voor de plaatselijke landbouwer, want het wandelpad richting Polygoonbos zal nu dichter bij de hoeve kunnen aangelegd worden", aldus burgemeester Dirk Cardoen.

Zonnebeke betaalt 13.000 voor het perceel en is momenteel ook in onderhandeling over de aankoop van andere stukken grond voor de aanleg van de wandellussen. Oppositiepartij CD&V, die bedenkingen heeft bij de zware investeringen in functie van het oorlogstoerisme in de herdenking van 100 jaar Eerste Wereldoorlog, onthield zich omdat er nog altijd geen zicht is op het totale kostenplaatje van het project 'Legacy of Passchendaele'. (DDW)

Hoe waardevol vond je dit artikel?